نقص بلبرینگ خودرو

شنبه 11 دی 1400
11:59
rahmani


بلبرینگ چرخ چیست؟ 


یاتاقان‌های bearings چرخ مجموعه‌ای از توپ‌های فولادی یا مخروطی هستند که توسط یک حلقه فلزی به هم متصل می‌شوند. آنها چرخ ها را قادر می سازند تا به آرامی با حداقل اصطکاک بچرخند. در مرکز چرخ های خودرو، قطعات فلزی توخالی به نام هاب قرار دارد. یاتاقان‌های چرخ به خوبی درون توپی‌ها قرار می‌گیرند و روی محورهای فلزی قرار می‌گیرند، که به کاهش اصطکاک هنگام چرخش چرخ‌ها کمک می‌کند.


یاتاقان های چرخ با یاتاقان های موتور متفاوت هستند زیرا منبع روانکاری ثابتی وجود ندارد. این بدان معنی است که یاتاقان چرخ باید محکم باشد تا از زباله، آب و گرد و غبار دور نگه داشته شود. علاوه بر این، آنها وزن کل وسیله نقلیه را در حین کار تحمل می کنند، به همین دلیل است که آنها در معرض سایش و پارگی زیادی هستند.


چه چیزی باعث خرابی بلبرینگ چرخ می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بلبرینگ چرخ ها خراب شود. در زیر برخی از دلایل رایج خرابی بلبرینگ چرخ آورده شده است.


شرایط رانندگی

رانندگی مکرر از میان گل و لای، آب یا نمک جاده می تواند باعث اختلال در عملکرد بلبرینگ چرخ شود. آلاینده ها می توانند از مهر و موم ها عبور کرده و وارد یاتاقان ها شوند که گریس را آلوده کرده و به یاتاقان ها آسیب می رساند.


کیفیت

مانند هر قطعه دیگری از خودرو، کیفیت بلبرینگ چرخ از نظر مدت زمان ماندگاری آن تفاوت زیادی ایجاد می کند. بلبرینگ ها محصولات دقیقی هستند و بنابراین به فرآیندهای ساخت پیچیده نیاز دارند. فولاد با کیفیت پایین اغلب عملیات حرارتی ضعیفی دارد که می‌تواند ساییدگی و فرسودگی زودهنگام داشته باشد و حاوی فلز سخت یا نرم باشد که منجر به شکست می‌شود. مهم است که با یک مکانیک خودرو مورد اعتماد مشورت کنید تا مطمئن شوید که ماشین شما با یاتاقان های چرخ قوی و بادوام تجهیز شده است.


جاده های ناهموار

هر چه بیشتر در مسیرهای ناهموار رانندگی کنید، احتمال آسیب دیدن و فرسودگی بلبرینگ چرخ‌های شما بیشتر می‌شود. با گذشت زمان، توپ های فولادی مناطق آسیب دیده ایجاد می کنند که توانایی آنها را در کاهش اصطکاک چرخ ها محدود می کند. در آن مرحله، بردن ماشین خود به یک تعمیرگاه خودرو ضروری است.


نصب ضعیف

ساده ترین خطاها، مانند استفاده از ابزار نادرست، می تواند باعث آسیب به قسمت بیرونی یا داخلی بلبرینگ انتهای چرخ شود. این باعث می شود که یاتاقان چرخ پیش از موعد از کار بیفتد. استفاده مجدد از لوازم جانبی قدیمی‌تر، مانند مهره‌ها، پیچ‌ها، پین‌های آتل و مهر و موم‌ها نیز می‌تواند باعث عملکرد ناایمن یاتاقان‌های انتهای چرخ شود که خطر تصادف را افزایش می‌دهد.


لاستیک های نامتعادل

برای هر روال تعمیر و نگهداری خوب خودرو بسیار مهم است که مطمئن شوید لاستیک های وسیله نقلیه شما متعادل هستند. در غیر این صورت، برخی از یاتاقان های چرخ فشار و استرس بیشتری را نسبت به سایرین تحمل می کنند که منجر به آسیب می شود. خودروی خود را به گاراژ خودرو ببرید و اگر مشکوک به عدم تعادل لاستیک‌هایتان هستید، از مکانیک خودرو بخواهید که نگاهی بیندازد.


تصادفات

تصادف اتومبیل می تواند به هر قسمت از وسیله نقلیه از جمله بلبرینگ چرخ ها آسیب برساند. ضربه ای که حتی اندکی آنها را فرو می برد می تواند باعث اختلال در عملکرد شود. چاله ها، سرعت گیرها، و حتی برخورد به حاشیه ها می تواند باعث آسیب به یاتاقان چرخ شود که می تواند توسط مکانیک خودرو تشخیص داده شود.


چگونه بلبرینگ چرخ بر عملکرد خودرو تأثیر می گذارد؟

بلبرینگ چرخ ها بخش مهمی از عملکرد خودرو هستند. آنها برای عملکرد سالم هر وسیله نقلیه مهم هستند زیرا به چرخش روان کمک می کنند. علاوه بر این، یاتاقان‌های چرخ برای کاهش اصطکاک ناشی از بخش‌های مختلف دیگر سیستم پیشرانه ضروری هستند. هنگامی که آنها آسیب می بینند یا نیاز به تعویض دارند، مشکلات جدی ممکن است رخ دهد که در نهایت می تواند بسیار پرهزینه باشد. علاوه بر این، هنگامی که یاتاقان چرخ توسط یک مکانیک خودکار آموزش دیده با استفاده از ابزار مناسب جایگزین نشود، آسیب می تواند حتی شدیدتر شود.


یاتاقان های چرخ دارای طول عمر متوسط ​​85000 تا 100000 مایل هستند. اگر متوجه صداهای غیرمعمولی مانند زمزمه، غرغر یا زمزمه شدید که با شتاب افزایش می یابد، بسیار مهم است که خودروی خود را در اسرع وقت توسط یک تکنسین تعمیر خودرو معاینه کنید. ممکن است در حین شتاب و کاهش سرعت، صدای زوزه‌ای را بشنوید، که می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات پیش‌بار یاتاقان‌های پینیون دیفرانسیل باشد. همراه با صدای غرش، این می تواند به این معنی باشد که بلبرینگ ها به اندازه کافی از چرخ دنده ها پشتیبانی نمی کنند.


شل بودن، لرزش مبهم فرمان یا فرمان، و عملکرد نادرست سیستم ABS نیز می تواند نشانه ای از مشکلات بلبرینگ چرخ شما باشد. رانندگی با یاتاقان های چرخ فرسوده می تواند آسیب جدی به محور محرک و مجموعه فرمان شما وارد کند و در نهایت یک خطر بزرگ ایمنی باشد. رانندگی بر روی بلبرینگ چرخ نامناسب به توپی و مفصل CV، اجزای سیستم ترمز و در نهایت به خود گیربکس فشار وارد می کند. تعویض بلبرینگ چرخ ها تا حدودی پیچیده است، بنابراین نیاز به کمک حرفه ای دارد.


مسائل رایج برند

جیپ – برخی از انواع جیپ ها اغلب با مشکل wh مواجه می شوند بلبرینگ مارماهی اپراتورها متوجه صداهای غرش عجیبی می شوند که از چرخ ها می آید. این معمولاً نشانه فرسوده شدن بلبرینگ چرخ ها است. این صدا زمانی که وسیله نقلیه با سرعت بیش از 30 مایل در ساعت کار می کند و هنگام پیچیدن در پیچ ها با سرعت کم بیشتر قابل توجه خواهد بود. تعویض بلبرینگ چرخ معیوب یا فرسوده معمولاً مشکل را برطرف می کند.

سوبارو - سوباروس همچنین اغلب با مشکلاتی در مورد یاتاقان چرخ ها مواجه می شود. در برخی مدل‌ها، بلبرینگ‌ها پیچ می‌شوند، یا کل توپی واحد را جایگزین می‌کنند یا به توپی منتقل می‌شوند. سوبارو گارانتی بلبرینگ چرخ‌های عقب را تا 100 هزار خودرو برای خودروهای خاص افزایش داده است، بنابراین مهم است که بدانید ساخت و مدل شما در معرض چه مشکلاتی است. اگر مطمئن نیستید که سوباروی شما مستعد خرابی بلبرینگ چرخ است، از مکانیک محلی خود بپرسید.


منبع 


[ بازدید : 3 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقاله است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]