مراحل تولید بلبرینگ

جمعه 2 مهر 1400
21:57
rahmani

مرحله اول


یعنی مرحله راه اندازی صنعت بلبرینگ جهان ، از پایان قرن 19 تا آغاز قرن 20. در آن زمان ، اگرچه یاتاقان ها مدتی اختراع و مورد استفاده قرار گرفتند ، اما تولید صنعتی بلبرینگ به تازگی از ابتدا آغاز شده است و کاملاً ساده لوحانه است. ویژگی های اصلی عبارتند از:

1. مقیاس تولید بسیار کوچک است ، یک کارخانه بزرگ فقط ده تا چند صد نفر دارد و خروجی روزانه تنها چند تا چند صد مجموعه است که از نوع تولیدی کارگاهی دستی است.

2. تجهیزات ساده است ، تکنولوژی عقب مانده است ، و تولید بیشتر بر اساس تجربه است.

3. مواد عمدتا فولاد کربن هستند ، دقت بالا نیست ، اما قیمت گران است.

4. انواع بسیار کمی وجود دارد و موارد استفاده بسیار محدود است. در آن زمان ، فناوری تولید بلبرینگ فقط در دست چند شرکت در بریتانیا ، آلمان ، سوئد و ایالات متحده بود.


مرحله دوم


یعنی مرحله رشد صنعت بلبرینگ جهان ، زمان پایان جنگ جهانی اول تا جنگ جهانی دوم است. دو جنگ جهانی باعث توسعه صنعت نظامی و افزایش وضعیت بلبرینگ در صنعت نظامی ، همراه با توسعه سریع علم و فناوری ، ثبات کوتاه مدت پس از جنگ جهانی اول و نیازهای فوری در طول جنگ دوم شد. جنگ جهانی ، باعث توسعه سریع صنعت بلبرینگ در جهان شد. ویژگی های اصلی عبارتند از:

1. مقیاس تولید به سرعت گسترش یافته و میزان تولید به سرعت افزایش یافته است.

2. تجهیزات تولید کامل است ، وسایل فنی پیشرفته است و تولید انبوه از نوع خوشه ای به طور کلی پذیرفته می شود.

3. مواد یاتاقان به طور عمده فولادهای آلیاژی مانند فولاد کروم ساخته شده اند و کیفیت محصول بسیار بهبود یافته است.

4- تنوع بلبرینگ ها افزایش یافته است و از آنها در بسیاری از زمینه ها مانند خودرو ، هواپیما ، تانک ، وسایل نقلیه زرهی ، ماشین آلات ، ابزار ، متر و چرخ خیاطی استفاده می شود. در این دوره ، درک و تأکید مردم بر بلبرینگ به ارتفاع بی سابقه ای تعالی یافته است.


مرحله سوم


این مرحله توسعه صنعت بلبرینگ جهان است ، زمان از 1950 تا به امروز است. پس از جنگ جهانی دوم ، مردم عصر صلح را آغاز کردند و اقتصاد بین المللی بهبود یافت و رونق گرفت و بشر را قادر ساخت تا عصر جدیدی از توسعه صلح آمیز را ایجاد کند. با توسعه سریع فناوری جدید و جدید مانند هوافضا ، صنعت انرژی هسته ای ، رایانه های الکترونیکی ، ابزارهای نوری- الکترومغناطیسی ، ماشین آلات دقیق و غیره ، صنعت بلبرینگ جهان ، که مظهر سطح علم و فناوری معاصر است ، وارد یک زمینه جامع شده است. فناوری تولید نوآوری ، انواع سریع در حال توسعه ، و دقت ، عملکرد و امید به زندگی. دوران جدیدی از تاریخ بالغ و کامل. ویژگیهای این دوره عبارتند از:

1. مقیاس بنگاههای تحمل کننده بسیار بزرگ و گروه بندی شده است و گروههای بزرگ م enterpriseسسه و شرکتهای چند ملیتی با بیش از ده میلیون نفر تشکیل شده است.

2. خروجی یاتاقانها افزایش یافته است. در اوایل دهه 1950 ، کل تولید بلبرینگهای جهان تنها 900 میلیون دستگاه بود. در اوایل دهه 1960 این میزان به 1.8 میلیارد دستگاه رسید. در اوایل دهه 1970 این میزان به 4 میلیارد دستگاه رسید. در اوایل دهه 1980 به 7 میلیارد دستگاه رسید. در اواخر دهه 1990 ، از 100 فراتر رفت

3. انواع مختلفی از بلبرینگ ها وجود دارد و کاربردهای آنها روز به روز گسترده تر می شود. بلبرینگ های سنتی تک ردیف ، دو ردیف ، چند ردیف ، غلتک های استوانه ای ، غلتک های سوزنی ، غلتک های مخروطی و غیره ، و یاطاقان های مشترک جهانی ، یاتاقان های فوق العاده نازک دیواری و یاتاقان های هوا وجود دارد. ، یاتاقان های ویژه مورد استفاده در شرایط کاری خاص مانند درجه حرارت پایین ، ضد مغناطیسی ، مقاومت در برابر خوردگی و غیره.

4. تجهیزات پیشرفته ، درجه بالایی از اتوماسیون ، روشهای تست کامل ، مدیریت کامپیوتری بین روشها ، تعداد کمی از افراد و عملیات بدون سرنشین ، سطح فنی بالا و راندمان تولید بالا. به عنوان مثال ، کارخانه بلبرینگ کارخانه Pantian شرکت NTN ژاپن دارای 35 خط اتوماتیک است که هر یک از آنها تنها توسط 5 نفر اداره می شود ، با خروجی روزانه 400000 دستگاه و خروجی سالانه 168 میلیون دستگاه.

5. مواد یاتاقان پیشرفته ، مرکب و متنوع است ، بنابراین کیفیت بلبرینگ بسیار بهبود یافته است. مواد یاتاقان شامل نه تنها فولاد کروم با کربن بالا ، فولاد کربواریزه ، فولاد ضد زنگ ، فولاد مقاوم در برابر حرارت ، فولاد ابزار و سایر مواد فلزی ، بلکه مواد غیر فلزی مانند سرامیک ، پلاستیک ، گرافیت و فیبر کربن است.

6. توسعه بی سابقه تحمل تجارت بین المللی. می توان گفت که صنعت بلبرینگ جهان توسعه و شکوفایی همه صنایع ، صنایع و زمینه هایی را که از بلبرینگ استفاده می کنند ، ارتقا داده و سهم بزرگی در پیشرفت کل اقتصاد جهان و جامعه بشری داشته است.


[ بازدید : 11 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقاله است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]